Rostock — Kopenhag Bisiklet Turu Notlarım — 1

Hasan Tayyar Beşik
5 min readAug 13, 2022

Geçen senenin sonunda yılbaşı tatili için Kopenhag’a gittik. Bu rotayı yapmaya karar vermemize neden olan kısa bisiklet turu. 2021 Aralık ayı sonu.

Amager ormanı bitişinde denk geldiğimiz Eurovelo 7 rotasını gösteren tabela

Hazırlık

İki hafta öncesinden hazırlıklara başladık. Başlıca önemsediğimiz konular sağlık ve bisiklet tamir araçlarıydı. Şehir içi bisikletimiz ile gitmek istemediğimizden yeni bir trekking bisikleti aldık. Fahrradmanufaktur yapımı normal bir VSF bisiklet aldık. İlk yardım ve sağlık çantasını kendimiz hazırladık. Hazır çantaları hiç sevmiyorum çünkü gereksiz pahalı ve muhakkak bir şey eksik oluyor. Tulum, mat ve çadır konularını da test edip hazır ettikten sonra bir test turu da yaptık. Test turu bizim yüklü bir şekilde ne kadar hazır olduğumuzu hissetmemiz için gerekliydi.

Gün 1

Berlin — Rostock

Sabah erken kalktık ve trenle Rostock istasyonuna vardık. Bu istasyondan feribot limanına yaklaşık 40 dakika bisiklet sürdük. Rotamızın ilk bisiklet yolu bu oldu. Yol yer yer araç yolu kenarından geçse de fena değildi. Feribot limanına yaklaştıkça zamanımızın azaldığını fark ettik. Her iki saatte bir kalktığını bildiğimiz feribota yetişmek için çok hızlanmamız gerekti. Son anda yetiştiğimiz feribot Scandlines firmasına ait çok büyük ve rüzgar tribünü ile destekli bir feribottu. İçinde duş alma yeri, restoran, açık kapalı alanlar ve büyükçe bir tax-free market dahi vardı.

Feribotun dikey rüzgar tribünü

Danimarka Gedser limanından indikten sonra pedallamaya başladık.

18. km taşı

İlk kamp alanımızın tam lokasyonu. Bu alanı Shelter uygulaması sayesinde bulduk. Alanda akan su yoktu ancak yakında bir yaşlı bakım evinden rica edip sularımızı kolayca doldurabildik. Hava soğuktu ama ilk gün göle girebildik.

Kamp sorumlusu Birgitt Bjerre kartviziti
İlk kamp alanımızın sorumlusu aynı zamanda yerel bir rehber. Bu da kartviziti.
Kamp sorumlusu Birgit, eşi ve biz
İlk kamp alanından görüntü. Arkası yüzülebilir bir göl. Bir adet ilkel tuvalet ve ateş alanı da var.

Önce çadırlarımız yerleştirdik ve yemek için en yakın markete tekrar gittik. Føtex o bölgede en sevdiğim marketler zinciri. Føtex şubeleri genelde büyük oluyor ve aradığımız çoğu şeyi bulabiliyoruz. Yemekten sonra ateşimizi yaktık. Hava soğumaya başlamıştı ve ateş iyi geldi. Ateşte bir şey pişirmedik.

Yemekten hemen sora atesimizi yaktik

Gece çok geç karardı çünkü en uzun güne çok az kalmıştı ve biz Berlin’e göre daha kuzeye gelmiştik. Gece yatmadan önce gol kenarında manzaraya son kez baktık. Çünkü gece yağmur geliyordu ve hava yarın bu kadar açık olmayacaktı.

Kamp alanimizdan karsida gorunen sehre bir bakis.
Havadurumu uygulamasından bir görüntu
Sabah erken saatlerde hava durumu nasil devaam edevek diye baktigimda bu sahneyi gordum ve uyumaya devam ettik. Yukarida gorunnen butun bulutlar ustumuze geliyordu.

Gün 2

Tahta bir masa ve uzerinde kahvaltiliklar
Kahvaltıyı dün marketten aldığımız gıdalarla yaptık. Erken çıkmayı planlasak da yağmur izin vermedi.
Yola çıktık. Yağmur azaldı. WetterOnline uygulaması bize çok yardımcı oldu. Bulut hareketleri ve rüzgar yönü ile gelecek bir saat hakkında daha doğru tahminler veriyor.
Cok fazla gelincik gorduk.

Gelincik çiçeği “midsummer” yani yaz dönümü günlerinin sembolü, güney İsveç ve Danimarka bölgesinde. Yaz dönümü günlerinden çok fazla görünüyorlar.

Çiçek genellikle yaz ortası kutlamaları sırasında (viking kökleri olan eski bir pagan kutlaması ve hala çok popüler), farklı çiçeklerle kaplı direklerde (yaz ortası-direği) dekorasyon olarak veya çelenklerde kullanılmak üzere kullanılır. Bizim gezimiz de tam yaz dönümü günlerindeydi. Kopenhag’a tam 21 Haziranda varacağız ve o gün büyük kutlamalar oluyor. Çiçeklerin başka birçok bağlamda da anlamı vardır. Kan kırmızısı çiçek, ölen askerlerin bir sembolüdür — özellikle birinci dünya savaşında savaşan ve ölen askerler için.

Bu ev yapısında çatı çok dikkatimizi çekti. Aynı çatı yapısını kuzey Almanya kırsallarında da gördük. Bir çok bitki sapının üst üste istiflenmesi ile yapılmış gibi duruyor.
Yağmura yakalandık ama şanslıydık ve hemen ormanlı bir sahilde çadırımızı açabildik.

Çadırımızı ağaçların arasına ve sahila karşı kurduk. Yaşlı birisi karavanını arkadaki yola park etti yanımıza geldi ve bize kahve, çay ve bisküvi ikram etti sonra da gitti. Yakınımızda bir kamp alanı vardı sanırım oradan çıkarken bizi gördü. Çünkü çok ücra bir yerdeydik.

Çadırın onu sahile bakıyordu. Yağmurun yağması bize çok da iyi geldi çünkü burayı keşfetmiş olduk. Yağmur diner dinmez bir kaç kişinin yürüyüşe çıktığını gördük.
Tekrar yola çıktık çünkü gecikmek istemiyorduk. Wetteronline (regen radar) uygulamasi daha başka yağmur göstermiyordu rota üzerinde bir saat içerisinde.
Çok güzel köyler ve ormanlardan geçtik.
Baska bir köy evi.
Rotamızın bu parçasındaki orman yolları çok güzeldi. Ormanlar sık ve nemliydi. Yer yer akşam karanlığı kadar kararan bölgeler gördük.
Bu yoldan geçerken önümüzden bir yavru geyik zıplayarak geçti. Zaman zaman tavsanlar da gorduk.
Bu ormanı çok sevdik ve iki defa mola verdik.
Orman yolu çıkışı
Buğday tarlalarının denize kadar uzandığı bu görüntü bizi çok etkiledi.

Artık akşam oluyordu ve kasabaya yaklaşmıştık. Stubbekøbing kasabasına yakın bir kamp alanında konaklamaya karar verdik. Yarın Bogø adasına kısa bir feribot yolculuğu ile geçeceğiz. Stubbekøbing çok küçük bir liman kasabası ve buradan genelde Bogø adasına geçiliyor. Bogø adasına biraz daha ilerden köprü ile de geçiş var ama feribot çok daha güzel manzaralı.

Stubbekøbing kasabasindan hemen onceki koydan bir goruntu.
Kamp alanına varmadan alışverişimizi yaptık.

Bir gün önceki kamp yerimiz normal bir alandı ancak bugünkü kamp alanımız her şeyi olan bir alan. Tuvalet, duş ve mutfak alanları vardı.

Bu kamp alani bize iyi geldi. Dinlenmis olarak güne basladik ve hemen limana gittik. Feribot her iki saatte bir geciyordu ve gecikmek istemedik.

Feribot iskelesi ve yanasan ufak feribot.
Karsisi Bogø adasi.

Bogø adasına vardığımızda yağmur başlamıştı ama devam etmeye karar verdik. Buradan sonrasını ikinci bir yazida devam edeyim.

Hasan Tayyar Beşik

GCloud, AWS, Security, NodeJs, Berlin — This blog is mostly technical and multilingual. Be aware of possible and multiple typos!